Ben je beroepsfotograaf en wil je je verder ontwikkelen en sterker onderscheiden?

Zie je de klantvraag veranderen en wil je hier op floreren?

Speciaal voor jou hebben we een nieuwe dagopleiding ontwikkeld. In het filmpje hieronder geven we een eerste toelichting.

Het beroep fotograaf verandert. Er is minder behoefte aan beter beeld. Maar er is wel meer vraag naar beleving en het verhaal verbeelden.

Neem bijvoorbeeld de huwelijksfotograaf. Hij krijgt blijvend de vraag naar iets anders; men wil geen standaard bruidsreportage. Je concentreert je nu misschien op emotie, die lach en die traan, maar in wezen is er nog veel meer. In vaktermen willen ze een documentaire met framing, typologie, documentair portret en/of documentair landschap.

Binnen de journalistiek is er een steeds groter wordende stroom aan beelden, van ‘self named’ fotografen. Hoe kun je je hierin duidelijker onderscheiden? Hoe kun je zorgen dat je niet alleen het moment en de emotie registreert maar je beelden meer inhoud geeft? Ben jij die journalist die een verhaal wil vertellen en dat boek wil maken?  Door te spelen met context, zoals de magnum fotografen dit doen, wordt je sterker in het verbeelden van beleving en visual storytelling.

Bij de reclame fotografen horen we dat de opdracht omschrijvingen steeds vager worden. En het meest frappante is dat dan de fotograaf met veel technisch geweld en gelikte plaatjes de opdracht niet krijgt. Nee, die gaat naar een fotograaf die op licht kunstzinnige wijze een beeld van het bedrijf weet te schetsen dat de doelgroep aanspreekt. Waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Herkenning en beleving.

Kortom, er is minder vraag naar kwalitatief hoogwaardige foto’s en meer vraag naar beelden die de massale stroom van registraties overstijgen door de emoties van de toeschouwer aan te spreken. Maar hoe pak je dit aan? Wat moet je weten en kunnen om hier keer op keer een goede invulling aan te geven?

Ons antwoord? Leer van de meesters!

In de 180 jaar dat fotografie bestaat hebben veel autonoom-fotografen onderzocht hoe het medium werkt. Hoe breng je contrast of humor in je beeld? Hoe kun je de doelgroep beelden laten vergelijken? Hoe spreek je de emotie van de kijker aan? Hoe werkt suggestief beeld? Hoe breng je iemand in beschouwende modus? Kortom, er is veel kennis over de taal van het beeld.

Al deze kennis hebben wij afgelopen drie decennia verzameld. Deze kennis is nergens op het internet terug te vinden. Het is gefragmenteerd over vele boeken, interviews en tentoonstellingen.

In onze beproefde methode hebben wij de grote meesters van de beeldtaal bij elkaar gebracht. Na deze praktische cursus van 10 maanden ken jij de taal van het beeld om zo jouw foto’s authentiek en sterk communicatief te maken. Je beheerst visual storytelling.

Tijdens de opleiding is ruimte voor persoonlijke begeleiding en ontwikkel je jouw eigen handtekening waardoor klanten eenduidig weten waarvoor ze bij jou moeten zijn.

Dit geheel zorgt er voor dat je jezelf creatief kunt uitdagen en tegelijkertijd continue de juiste belevingswereld kunt aanspreken voor jouw doelgroep. Op deze wijze floreer jij in de veranderende markt.

Interesse?

Op vrijdagochtend 22 januari om 10 uur lanceren we deze opleiding. Meer informatie volgt via de mail.

Dagen
uur
Minuten

Of stuur een mail naar forumbeeldtaal@gmail.com